الجمعة، 26 ديسمبر 2008

اقولك ايه عن الشوق ياحبيبى



شويه انى اقولك ياحبيبى....ياريت فيه كلمه اكتر من حبيبى

حمص
دى اجمل كلمه فى الدنيا حبيبى...بقولهالك وبرضو مش كفايه

النهارده عيد جوازنا...كان 1 ديسمبر عيد كتب كتابنا...مافيش تاريخ بينا ممكن انساه..
ومهما قلتلك ف القلب اكتر
.مافيش كلام لسه يقدر يحكى لك عن كل اللى جوايا لك..اى كلام حيكون قليل عليك...الكلام مايقدرش يعبر ..كل سنه وانت طيب ياحبيبى..عمرى مانسيت لحظه بينا...فاكر يوم جوازنا..؟ وقد ايه حاربنا الكل ووقفنا قدام كل ظروفنا ومااحتجناش حد وابتدينا على قدنا بفرح صحيح كان على الضيق اوى وصغير اوى لكن عندنا كان اجمل فرح...ويومها رفضنا نقلع دبلة الخطوبه من صباعنا اليمين علشان ننقلها للشمال فكان اختراعنا المتواضع التلقائى باننا لزقنا صوابعنا اليمين بالراس بصوابعنا الشمال فنقلنا الدبل من غير ماتخرج من ايدينا علشان اقسمنا مانقلعها ابدا.. كل قرايبنا بعد كده عملوا زينا ...يومها روحنا وانت سايق عربيتك وانا جمبك وماكنش معانا استبن وكنا خايفين فردة الكاوتش تنام مننا لكن ربنا سترها يومها زى ماكان دايما ساترها معانا فى كل حياتنا واكرمنا وانعم علينا بكل النعم...
كنا دايما سبب حسد وغيره من اللى حوالينا لغاية مافهموا الحقيقه...
الحقيقه اننا.... ظاهره غير قابله للتكرار...
ربنا يديم اللى بينا....ويخليك ليا...فى كل مره عملنا فيها عمره مع بعض كانت اول دعوه بمجرد ماجبهتى تلمس ارض الحرم ان ربنا مايخلنيش ابدا اعيش من غيرك وان تكون نهاية حياتى قبلك ..يارب تقبل منى دعائى
حمص...عارف انا كام مره راسى نامت فى مكان غير جمب راسك؟
انا عداهم .. 11 مره فى خلال حياتنا مع بعض....وكانو بسبب ان بيت اهلى فى بلد غير اللى انا وانت ساكنين فيها فكنت بضطر ابيت وانا قلبى حزين ومكسور ومابنامش ولاعينى بتغفل واول ما يجى الفجر اقوم اجرى البس علشان الحق اتوبيس اول ميعاد ...غصب عنى مش بايدى....
ياريت فيه كلمه اوصف بيها حبى...وانا فى قلبى كلام مالوش نهايه
ربنا يخليك ليا وعقبال مليون سنه بينا..واحنا بخير وسعاده مع اللى مالين علينا حياتنا كلها....ربنا يخليك ويخليهم يارب